Followers

Sunday, 22 January 2012

Kematian begitu dekat



Its a nice feeling when you know that someone likes you, someone thinks about you, someone needs you,but it feels much better when you know that someone never ever forgets your birthday.
”HAPPY BIRTHDAY”.

Salam...Alhamdulillah pada 17 JANUARY 2012..lengkaplah  20tahun usia yang benar-benar "mendewasakan" aku...alhamdulillah kerana dalam musibah masih di ingatkan oleh Allah dengan tauhid..itulah kekuatan untuk terus berdiri meskipun langkah tidak sekuat yang disangka..Alhamdulillah atas semua kurniaanNya , tanpa Dia siapalah aku dan tanpa Dia mungkin aku sudah tiada lagi di dunia fana' ini...terima kasih Ya Allah atas semua kurniaanMu buat aku hambaMu yang hina ini...

Hidup ini hanya seketika dan sampai masanya kita semua akan kembali kepadaNya bawa dosa bawa pahala...itu bermakna kita bukanlah siapa-siapa di dunia yang fana ini..hanya nilaian "TAQWA" yang akan membezakan siapa kita disisi Allah...

Menyentuh pasal ulang tahun kelahiran ni..secara jujur nya la kan,aku bukan suka sangat sambut birthday ni samada untuk orang lain ataupun untuk diri aku sendiri. Cukup sekadar orang mendoakan yang terbaik sudah la kan.Tak perlulah hadiah2 tu sume..sebab sampai waktu aku akan pulangkan..hahaha

Dan perkara pelik yang aku terpikir tentang menyambut hari jadi ni, kenapa kita menyambut ulangtahun kelahiran  kita yang dah semakin bertambah?Sepatutnya Bersyukurlah kerana Allah masih memberikan kita peluang untuk hidup bukannya bergembira sedangkan semakin banyak hari jadi yang kita sambut untuk diri kita semakin tua umur kita dan semakin dekat kita dengan hari kematian kita maka patutkah kita bergembira, bertepuk tangan atau seumpamanya?

One more thing yang aku tak boleh nak faham sampai sekarang..patutnya say thanx kat mak ayah..especially mak yang dah melahirkan kita kat dunia ni sehingga lah usia kita sekarang ni..kita dapat wish,tak kisah la dari sumber ape pun..wish from fb ke,mesej ke,kol ke..dapat hadiah pun kita gak.. tapi mak kita dapat ape?tak dapat apa-apa pun kan..tapi mak dan ayah kita akan dapat somethink yang tak ternilai apabila kita berjaya membuat mereka bangga dengan kita..tapi masalahnya bila kita nak buat mereka bangga dengan kita?agak2 sempat tak nak buat mereka bangga dengan kita???cuba renungkan...

My parents forgot my birthday..so sad.No matter i feel,they are my awesome parents in this world.I don't want to make my parent sad with me, just let me always in tears but I can't stand to see my parent sad or crying because of me. I want to make them be proud of me. Really-really proud.I need to be strong again, i need to endure all the pain again and the most important thing I need to change myself.Amin. InsyaAllah, one day. Now, I should think and more focus about my target in my life and my future. 

p/s:"Kau datang sini nak belajar and make your parent proud of you. Jadi, apa pun terjadi kau kena laluinya. Kena tabah ! Tolong ingat ni, tolong ye. Pengorbanan mereka tu tak terbalas tapi dorang nak kau berjaya. Nak tengok kau hidup senang. Kau taknak ke ?Think About It....Jangan nak menangis je kerja kau. Please be strong in here okeyh. Just pretend everything is okeyh."

p/s:Aku tak kisah pun orang tak wish...tapi jangan harap aku nak wish ko punya plak okeyh...Susah sangat eh nak wish?benci cakap benci...sekian.Jangan harap aku nak buat baik dah(ceittt mampu ke aku jadi kejam niyh) 





3 comments:

Azar Azlan said...

happy birthdayy walaupun lambat sikit. hehe

aiEz said...

umur semakin meningkat,masa semakin singkat...hidup dunia sementara cuma,kejarlah untuk disana...sejujurnya aie pun tak sambut bufday ni,sebab semakin bertambah usia semakin singkat kita hidup..tu yg aie ingat bila usia meningkat...:')

shiema sufian said...

Happy Birthday (: