Followers

Monday, 9 January 2012

buruk,cacat senang nampak,yang baik?

Aku ni manusia biasa je..tak perfect mane..walaupun ko nmpak perwatakan aku keras tapi aku ni jnis touchink gak..touchink kat dalam.Hmmm nape harus "kecacatan" orang je yang orang selalu nmpak?

Satu je aku nak cakap,hidup kita ni kan macam roda...i always believe that kalau dalam 10 keburukan tu msti ada 10 kebaikan.Allah jadikan semua benda berpasang-pasangan,so balance la kan?cuma kita sbgai manusia biasa susah nak nampak 10 kebaikan tu..tap kita hnya nmpak 10 keburukan je padahal kita tak sedar orang tu ada 10 kebaikan dan entah2 lbih dari 10 kot..

Aku cacat...



1.Selendang...
Ye,aku memang sengaja pakai selendang tak kemas,slalu lilit panjang kat belakang..patutnya bahagian depan la kna panjang bg tutup dada kan?tapi ko tu macam la alim sangat sampai tutup2 bahagian depan kan?pernah tnya aku kenapa?tak pernah kan?aku buat macam tu sebab aku takut orang akan fokus kat diri aku..aku malu nanti nya kalau mereka tahu aku ada cacat cela.Aku jadi down nanti nya..aku cepat down...

2.Aktiviti harian
Aku tak boleh nak jalan straight..ko faham tak?ko sihat je mana nak rasa..otot aku lemah,rasa macam lumpuh,naik tangga pun  penat,pijak lantai pun sakit,nak sembahyang pun sakit,angin malam pun tak baik sebenarnya..Aku tahu bahu aku macam jatuh sikit..ko tahu?aku pakai handbag pun dah rasa tak selesa..

3.Pakaian
Ye,aku pakai berlapis2..aku takut orang perasan kecacatan aku tu..walaupun aku brusaha nak tutup tapi tak berhasil gak..lagi satu sebab lengan panjang.Aku tak kata aku ni alim..tapi tetiba terasa takut pulak..tapi ni betul la..kekadang tu aku lupa gak nak pakai sarung lengan..huhu..ape lagi..ermm tetiba takut bila ada orang cakap die suka perempuan yanga ada bulu roma kat tangan..lawa katanya..pas2 nnti mak mertua sayang..haha bpak tak boleh blar..aku bukan saje2 nak bagi tunjuk kat orang okeyh..tak lucah kan benda ni?tapi laki je yang suka fikir lain..ada ke cakap aku kuat s***..memang sakai tul,Nak je aku jawab ko nak try ke?haha..ok continue lain kali

4.Bahagian bawah
Maybe ko pelik nape size body bahagian atas n bawah aku macam tak balance..ko pernah tnya nape?kalau lelaki nak fikir lucah je...kalau perempuan pulak msti plik ishh npe body die mcam tu kan?tu la ko tak tahu journey of my life..so senyap sudah..ubat tu buat size badan aku naik mendadak giler...kalau tak,takda maknenye size badan aku macam skang yang ko nmpak..pas2 aku slalu penat,msti kena tidur punya la lama..so lemak memang bnyak terkumpul la..macam fat embolism plak dah kan?hahaha

bersambung....

6 comments:

nini said...

banyakkan sabar...biasalah mulut orang tak leh tutup...bersyukur dengan diri sendiri...=D

anbshop said...

New dresses updated !
http://www.facebook.com/applenbunny.shop?sk=photos

http://anbshop.blogspot.com/

Fienazzuki said...

if you feel confident you can wear everything that you want...pedulikan mulut org...yakin pada diri...tu yang penting...btw,jemput2la ke blog saya...saya dah follow awak...follow me back yar...

CikNana said...

setiap org ada kelemahan dan kelebihan..yakin pada diri sndiri.apa2pun jmput2 gk le ke blog sy.sy pun dh follow u..he

محمد شهريل القنيطري said...

sabar je lah..semua itu telah ditentukan oleh ALLAH..btw salam ziarah pertama..

fara uya said...

jgn peduli kata org, be yourself ok... & banyakkan bersabar..