Followers

Thursday, 1 December 2011

Usaha sendiri adalah satu kepuasan



Tak semua perempuan kaki kikis okeyh?hoii pmpuan..tak payah la nak kecoh sangat la..kalau aku kaki kikis dah lama dah..bukan nak berlgak ke ape..tapi bagi aku,aku ada prinsip la.Terserah la kalau ko nak kata aku mainkan feeling orang ke ape ke kan yang ko sibuk tu kenapa?kenapa?kenapa?ada aku kikis duit?sape yang cari aku sebenarnya?macam sakai la perangai..sabar je la.

Kalau la aku ni kaki kikis la kan tiap-tiap hari aku boleh kikis duit dia kot..buat ape la kan aku pulangkan hadiah2 manusia tu semua kan?ye,pernah orang kata aku bodoh..apesal la bodoh sangat,orang dah bagi amik je la dah jadi milik kita kot..kalau la aku kaki kikis,perghh bukan nak kata ape la..ada smpai nak post2 barang la..plissh la.Tapi nak respect pmberian org,aku pakai kejap bagi orang tu nmpak and then pulang kan balik kat orang tu..Tak nak la org cop kaki kikis kan?payah juga bila tak ambil org kecik ati,bila amik mula la org mgata..so,prinsip aku senang tak payah nak bagi-bagi sangat la kan..sama juga kalau ko nak bagi aku sekarang tak pe,tapi better bagi aku bila dah ada hubungan yang halal la kan.So,kalau satu hari nanti,kalau ko still simpan hadiah tu,cari lah aku mungkin ada jodoh disitu..hahaha..Maaf.

Dunia ni memang aneh rite?ye la jujur aku cakap aku tak pernah nak kikis duit sesiapa..memang rasa bersalah la.Tapi sape yang hulurkan bntuan?ada aku pernah minta?aku tak pernah minta kat sesiapa pun.Ada aku amik bantuan tu?sorry la ada yg terasa ngn aku..bukan nak sombong bongkak ke ape..minta maaf awak,kalau awak sayang dan respect saya tolonglah saya tak nak terima bantuan awak.Saya tak nak hidup dalam keadaan rasa tak puas hati orang lain.Itu je..duit boleh cari saya still boleh lagi.Ye,memang awak kesian kan saya.Tapi saya tak perlu dikasihani.Tapi cinta tak boleh dibeli dengan wang ringgit or perhatian je,kalau hati still tak terbuka untuk awak..hmm sorry buat awak terseksa.

So,tak perlu la awak nak merendahkan martabat awak sebagai seorg lelaki hnya demi seorang perempuan yang belum tentu jadi milik awak kan?"If you love someone, let it go. If it comes back, it's yours. If it does not, it was never meant to be yours."..Sekaya mana pun awak,sorry saya boleh usaha kan sendiri..yang penting ingat saya dalam doa..haha

Kesimpulan,baru setakat bercinta tak payah la nak tunjukkan diri mata duitan.Lelaki ke perempuan ke sama je la.Baik usaha sendiri barulah ada kepuasan.Biar penat-penat kerja asal dapat kepuasan daripada minta-minta orang lain.Nanti kan bila orang lelaki tu jadi suami aku,barulah aku kikis puas-puas..hahaha balas dendam ye la sebelum kawin kikis duit mak bapak kalau dah kawin ape lagi..hahaha duit owh duit..padahal hnya sekeping kertas je pun tapi buat manusia lupa diri. 

1 comment:

BALAT said...

Tak ada istilah kikis,dan perlu tahu memang semua orang perlukan duit,memang bukan duit sahaja memberikan kebahagiaan,harus di ingat ia nya satu keperluan :)