Followers

Saturday, 24 December 2011

Mesej dalam botol



Dulu masa sekolah rendah aku suka sangat lepak kat kedai buku..tengok2 barang2.Padahal aku tak beli pun.Best giler..mak cik kedai buku memang dah kenal sangat dah muka lama2 jadi rapat.Kalau sehari tak singgah ngn kawan baik aku memang tak sah owh.Nanti bila gantikan cikgu tak masuk kat kelas darjah satu, mula la..lepak kat kedai buku..sebab kedai buku kat sebelah je..hahaha.

Tahu tak ape yang menarik aku selalu pergi kedai buku?sebab bila nak dekat je hari ibu or hari guru..mesti ada macam2 jenis bunga.Tapi yang paling best bagi aku berminat ngan hiasan botol kaca.Aku sendiri tak pasti nape aku minat sangat.Maybe itu minat kanak-kanak kot.Aku suka sebab dalam botol tu ada hiasan laut,ada pasir.ada bintang2 yang bersinar-sinar tu,ada tapak sulaiman,ada rumpai laut..lagi ada ape ek?bentuk botol kaca pun lawa.Slim je.Ngeh ngeh ngeh.

Cakap pasal ni,aku teringat dongeng dulu-dulu..dongeng time aku kanak-kanak hingusan.Konon2 nya sampaikan mesej kat dalam botol tu pastu hnyutkan kat laut..perghhh best owh..so sweet.Haha selalu nya orang yang duk kat laut je buat keje macam tu..haha

Jom buat mesej macam tu sekarang..barulah romantik.Awak hntar mesej guna botol je la ye awak..hahaha.Haishh errmm kalau betul pun aku nak botol kaca yang dalam nya ada bentuk hati boleh?.Tak nak mahal-mahal sangat pun.Takpun aku nak bagi botol kaca bentuk hati kat someone.Tapi someone tu  sape kah gerangan nya erkkk???jeng jeng jeng..sila tunggu beberapa tahun kemudian takpun dalam masa terdekat ni.Sekian terima kasih.

p/s:Botol kaca kat atas tu tak bape nak lawa la...tak macam kat SKBR dulu..haha.Sweet tak kalau nak bagi botol kaca?haha..mesej pun tak payah guna kdit..letak je nota2 or surat cinta dalam botol tu..hihi.T___T

10 comments:

Meyya Bella said...

Nice entry =)

FarahNazurah said...

fara dah hantar msg kat awak. sila tunggu di tepi pantai xD

Alyn Hussein said...

done follow u :D
http://nurhazlinhussein.blogspot.com/2011/12/result-pmr-alyn-d.html

arina.yunie said...

nanti kita sama2 lepak kat kedai buku kay

Muhammad Haziq said...

done follow u babe :)

e4ezzati said...

wahhhh seronok kan klu zaman skrg still boleh buat mcam niii

nini said...

hahahaha...boleh buat novel nih...=p

mameramni said...

dari dulu teringin nk buat..tapinya xpernah dibuat sampai sekarang...haish...

senang-senang follow balik...pease yo!
http://ameramniphotoblog.blogspot.com/

Muaz Faris said...

pengaruh citer kuat sgt ni..

btw, sudahfollow

LINDAHERY said...

salam kenal...1st time dtg blog awak ni...

saya masa kecik2 dulu pun ada berangan nak hanyutkan botol kat laut...sweet kan...tulah pengaruh TV kuat sgt..haha!!