Followers

Tuesday, 15 November 2011

Satelite kisahku 2:Orthopedic




First die buat physical examination,observe body..malu tahap gaban.Buat forward bending test.Scoliometer screening,spine X-ray,nasib baik tak buat MRI or CT scan..huhu.Belum lagi kot^_^

Paling aku tak boleh blar doktor suh aku pegang tangan die,tapi aku blurr lambat pick up pulak...haha terbaik..tapi doktor faham aku takut muka pucat owh..ko giler doktor lelaki dodol."Minta maaf awak kna pegang tangan saya..tarik tangan saya ni kuat-kuat sekuat tenaga awak"..aku dah pelik ape punye examination la ni..haha macam2 la aku boleh jalan tak,struktur kaki aku ok tak.haha.Saraf2 aku berfungsi ke tak..huhu macam aku ni cacat dodol..T___T..tnya aktiviti harian aku macam mane?nmpak nya tiap2 hari aku kna rekod owh..tapi kadang2 ada gak aku kelentong doktor tu kadang2 aku pun tak sure tapi hentam je la..haha.

Time nak buat exam tu..malu2 tapi nasib baik ada doktor permpuan n 2 org nurse senior..aku la patient yg paling lama dalam tu..huhu sakai tul.Aku rasa aku dah boleh terima dah kerjaya doktor kna be profesional tak boleh nak malu2 dah even die suh selak baju..huhu tapi ramai yg ada kat sekeliling aku..kadang2 tu aku ditemani 2 doktor lelaki,seorg doktor pmpuan,2 bdak praktikal n seorg senior nurse..huhu complicated tak?haha.Tapi still doktor tu manusia biasa ada nafsu..huhu seram seram...mari meramaikan doktor pmpuan dalam unit pakar sakit puan..eh ada kna mgena ke?hahaha

Tapi tiap aku datang doktor akan cakap eh awak ni dalam keadaan macam ni pun boleh senyum..haha jarang saya jumpa patient macam awak..pertama kali saya tgok awak,awak matured n nampak tabah..haha..tabah?tabah la sangat kan?senyum..tu just nak amik hati doktor je tu..hahaha..bangga tak?bukan bangga tpi dah muak tgok area hospital huhu..tgok bnduan2,tgok anggota2 polis..haha

Penat btul asyik follow up je..huhu.Ingat nak try berurut.Tapi cuba fikir ngan logik akal,urutan boleh mengubah kedudukan tulang ke?
Tapi aku bersyukur sebab sepatutnya degree sudah completely stop bila dah reach 18, tapi akan ada sedikit rotation yang berlaku till age 21.Itu yang sepatutnya lah..tapi doktor cakap aku jangan senang dulu sebab aku memang walau macam mane pun aku memang kna buat follow up juga even dah kawin pun..huhu.

Aku bukan senang dulu tapi bersyukur je sepatutnya dah complete walaupun lmbat follow up..huhu.Patient boleh pregnant tapi agak rumit n berisiko..huhu.Hahaha tak pregnant pun sakit2,sesak nafas,kekadang aku tak rasa pijak bumi pun ada..fizikal aku lemah nak terbaring lesu je rasa tapi aku tak nak duduk kat wad..aku boleh giler duk situ..huhu.Duduk sikit dah sakit-sakit..lebih2 lagi kalau exam sampai 3 jam..beberapa minit pun aku dah rasa seksa..study pun tak larat,nak jawab exam pun smpai tak ingat ape nak jawab sebab fikir sakit..huhu.Keyakinan pun kurang.

Kadang-kadang tu Allah  kasihan kat aku agaknya,urusan aku dipermudahkan Tuhan.Contohnya paper exam aku tak jawab btul2 pun semberono je aku jawab tup tup je dapat result ok..tak ke pelik tu?aku bukan nya kata Allah buat magik tapi Allah permudahkan usaha aku..Padahal usaha aku ciput je..ok itu je^_^

Pernah aku kna rest untuk 2 bulan,1 bulan intensif tapi aku tak pernah hantar surat tu kat faculty pun..tapi cite lama..bila aku fikir balik apesal la aku bangang sangat time tu?nak tahu nape sebab time tu aku dah khayal,leka dan bodoh-diperbodohkan,dah dijampi.Kalau aku tahu,baik aku rest je tak ada la aku stress..huhu.So,conclusion dengar cakap doktor..haha.Tapi relax je hidup kna berdepan ngn org ramai seolah-olah tak da pape..mmg terbaik la kan.Chill!!!AWESOME SANGAT LA KAN?OTAK KO PUNYA AWESOME LA..


P/S:Semoga Tuhan memberkati segala usaha-usaha aku.Amin Ya Rabbal Alamin
^_^..salam


No comments: