Followers

Tuesday, 15 November 2011

Satelite kisahku 1:Orthopedic

Salam..Kalau tak salah,aku start buat medical check selepas bulan MEI 2010 lepas aku further study kat MSU.Mula-mula macam malas la nak buat medical check up..tapi buat juga lah..Huhu aku buat ujian air kencing alhamdulillah aku tak ada sakit buang pinggang tapi aku ada Scoliosis..Tapi aku tak tahu ada kanser or tumor ke tak.huhu terkejut juga la..gadis lumpuh akibat barah tulang belakang.Bagi aku pelbagai kemungkinan boleh terjadi sebab doktor pun manusia biasa lorh..kanser boleh merebak.

Tapi time tu doktor yang check aku tu malas nak cakap pnjang lebar die just check overall body aku.Nasib baik doktor perempuan..huhu tapi die suh aku pergi kat doktor pakar untuk kepastian..huhu suh pergi kat Jabatan  Orthopedic.Aku cakap kalau aku tak pergi boleh?huhu ape punye sakai la soalan tu..Pas2 doktor tu cakap ini penting melibatkan masa depan..Time tu aku buat tak faham je..hahahaha.Sebab aku malas la nak ulang-alik dari shah alam..hahahaha terbaik punye reason.Aku mengutuk dalam hati kalau hntar borang medical check up awal2 kan senang..haha aku salahkan kaunselor pulak dah..hahaha.

Pas2 entah macam mane aku tetiba tergerak hati untuk ikut saranan doktor tu.Itupun setelah beberpa bulan.So,aku pergi la kat Hospital Kajang..huhu sebenarnya doktor tu pnah tnya nak buat kat hospital mane?Dia bagi cadangan better buat dekat Hospital Klang tapi aku tak nak sebab aku tak ada sape2 kat shah alam ni and tak biasa lagi..huhu.So aku pun pergi la kat Pakar Orthopedic guna surat rujukan doktor tu.Tapi rupa-rupanya dia buka hari selasa n khamis je..Haishh memang sakai tul la..Last2 aku pergi sana balik 1 FEBRUARY 2011.Perghh memang sesak giler la ramai gila patient...biasa la hospital kerajaan mmg sesak skit..try baca ni hina sangat ke hospital kerajaan?


1 FEBRUARY.26 APRIL,30 JUN,22 SEPTEMBER,27 OKTOBER 2011




-->Benda first kna buat X-tray.Ermm juru X-ray nye lelaki segan pulak kalau die terpaksa bersentuhan bila nak amik part2 yg doktor minta..huhu.Kadang2 sembang2 gak ngn pegawai X-tray tu kadang2 ada yg praktikal pun ada.Bila aku sembang2 macam2 la dorang nasihat aku.Antarany nape tak buat dari awal?huhu just bagi alasan aku tak tahu..huhu.

Pas2 adik jangan takut eh jangan frust perjalanan hidup still jauh lagi.Pas2 aku tnya siyes ke sakit ni?depends  la dik,bawa maut juga,tapi biasa nya kalau kes2 macam ni pregnant memang seksa la.memang kna jaga betul la..Ni dah kawin ke belum..haha?huhu cuak je.Tapi tenang je ok^_^..macam sakai je soalan..lalala..Tapi memang betul la sebelum msuk bilik X-tray tu dorg akan tnya korang pregnant ke tak,dah period ke blum?period kna bape aribulan..haha yang tnya lelaki okey*_*

Macam2 pengalaman aku kutip..lawak2 even dah berkali-kali gi X-tray pun kekadang aku still terlupa apa yg harus ditanggalkan..haha kadang2 tu bila X-tray dah kuar ttbe nmpak besi je..haha terpaksa la ulang balik sebab terlupa nak tanggalkan.Nasib baik dorang okey tak marah2..haha kadang2 dalam sehari kena ulang alik jabatan X-tray sampai dua tiga kali sebab X-tray tak bpe clear susah nak kira curve punya angle.Lepas buat X-tray tu jumpa doktor balik n doktor pun akan explain la..aku dapat doktor lelaki.Memang bagus sangat la tu kan dapat doktor lelaki.

ok bersambung...







2 comments:

.........cP~ said...

Macam mana nak tak sesak, hospital kerajaan murah, penduduk berapa ramai..Yang sakit berapa ramai, staff pun berapa je..

Sam Banjamin said...

sepital kerajaan... capasiti kecik nak tampung pesakit yg ramai... tapi kecik tak kecik jugak... cume, org sakit yg ramai kot.. ditambah ngn kekurangan doktor n jururawat.. ramai pi lari swasta dah.. pastu mencekik darah..