Followers

Thursday, 17 November 2011

Kan dah kena tegur

Kalau bercinta jangan berkepit macam belangkas,
hantar surat berbelas-belas,sms berbalas-balas masa dating sebelah tandas,
berpeluk-peluk dalam bas asyik menjeling dalam kelas,minum air kongsi segelas...

*
*
*

bila ada konflik , haa mula la nak frust, nak tunai solat pun malas,
tak dapat tumpu study dalam kelas, waktu result nak keluar tahu pulak cemas,
takut exam tak pass, tup tup awek sendiri kena kebas, kesian.. melepas !

so, jadilah couple yang ada class, berdating ikut lunas, bergaul ada batas,
jaga maruah dengan tegas, syariah dijaga dengan jelas, tutur kata sentiasa beralas,
kalaulah cinta yang dihulur ikhlas, janganlah bimbang
cintamu pasti berbalas.



Ok ini aku copy paste je..haha.Urghh ttbe je aku nak cakap pasal ni.Ada la story nya..tp sblum tu ayat tu copy paste dari sini..nak tau tak?try tekan SINI lorhh!!!


Tadi tak jadi gi Shah Alam..tp alhamdullilah result takda la gempak mane..ttbe tringat time aku down dulu..hahaha bodoh giler en aku ni sikit2 down..huhu


Macam2 dugaan tadi..akhirnya tak jadi gi amik results.Owh ye tapi aku bangga ngn adik aku..perghh student terbaik..wooo dh kalahkan aku... haha


Perasan tak words yg warna-warni tu?itu conclusion story aku hari ini..huhu memang sentap la..tapi aku bersyukur sebab bila aku pergi mana2 je msti akan ada orang yang akan nasihat aku walaupun aku tak pernah buat..eleh perasan suci la ko tu?haha aku ada gak la buat..msti ada punya lorh..hihi..cepat2 bagi penampar kat muka aku..haha


Teruja tak?teruja tak sape bagi nasihat kat aku tu tadi?mcm tau2 je nk pergi amik results..hehe..yang bagi nasihat msti lah orang tua2..huh aku tak knal pun pak cik tu tapi peramah woo..haha macam2 dia story pasal life dia..best owh life dia..dia keje bagus gak la..nnti ada masa aku cite pasal life dia..huhu.Tapi skang pakcik tu dah pencen n jadi guard traffic road..


Macam2 dia nasihat aku belaja betul2..balas jasa mak bapak..jgn nak berboyfrens sana sini..eh aku gak kna?memang tak la ni..haha aku buat respon macam baru tertelan biji kedondong..huh,budak2 zaman skang tak boleh harap..bapak klakar pak cik ni bagi nasihat macam bagi nasihat kat anak dia sndiri..cite pasal anak dia yg success perghh..kecut perut aku dengar padahal pak cik ni biasa2 je kot..


Pak cik tu pesan skang ni blaja jangan asal blajar je,jadi yg terbaik drpd yg terbaik..So be the best among the best la kan?skang ni saingan sengit ramai org pandai2..skop keje pun dah mkin kcik ramai sgt org2 pndai ni..huhu


Kesimpulan nya,bila orang tua2 bagi nasihat elok dengar sebab dorang lagi berpengalaman..jangan nak tahu hidup senang skang je..cakap org tua2 tak nak dengar.Dorang dah lama makan garam daripada kita..Salam


p/s:Esok nk kna bgun awal2 pagi kna tukar 2 buah bas sblum smpai ke lrt..perghhh



5 comments:

Ku Azhar said...

waaa btl2..kna kuat bljar...hehehe brp result? :P

honeysweet aten said...

terbaik !
4low me back ,
www.sweeetnuriznabilah.blogspot.com

Mesyhta Beto said...

congrat result..nway betul2..

Usah sini, hamster bawa penyakit

Nelly The Strange said...

nelly suka entri ni ! .. :)

✿Gucciey Lavender✿ said...

betul . sokong sgt . tak gune dating sana sini , tuptup , ptus jugak . alahai .... hee . singgah sini :)