Followers

Monday, 14 November 2011

Allergic










Hahaha lawak x?ni pic lama..konon2 nak promote mulut bengkak la tu..haha ni baru sikit lorh..ada tu sampai mata bengkak sembab smpai tak boleh fokus study..huhu.Malu lorh sampai nak celikkan mata pun susah..haha.Ada tu sampai kulit gatal2 n naik bintik merah2...sumpah tak tahan.Tak tahan giler.Haha ni kes allergic ubat la..sebab tu kat kampus aku tak kan makan ubat.Kalau dah sakit sangat baru la makan tapi tanggung la sembab2..haha.Sume badan aku akan gatal2 habis.Huhu memang mnyampah giler la kalau org nengok..hihi^_^Kna pantang makan..huhu aku nak pantang?memang tak la jawab nya.

Dulu aku pernah minta pain killer sebab aku selalu sangat sakit kepala terlmpau bnyak sangat fikir..huhu.Tapi doktor tak bagi sebab akan merosakkan hati dan akan menyebabkan sakit buah pinggang..huhu.Habis tu ubat yg bnyak2 tu nak buat ape?selalu mmg bagi pain killer kan?hahaha..tapi pain killer kan just nak mengurangkan or melambatkan  tindak balas pnyakit je..mane satu yang betul?boleh ambil tapi jangan overdose rite?Aku pnah pegi kdai beli panadaol konon2 nak buat stok..pastu pakcik kdai tu cakap ape tau..adik nak buat ape ni kalau iye pun jangan lah bunuh diri..hahaha lawak2..try click ni http://sususejat.com/mitos-panadol-beberapa-perkara-yang-perlu-anda-tahu/



3 comments:

Ku Azhar said...

waaa...bnyknya ubat T_T

nollyfyenee said...

hahaha biasa la..nak tolong habiskan ke?hahaha..

Kuah Kacang said...

sy pnh kena alergi mcm ni..sbnrnya bukan sbb makanan..tp sbb ubat tu sndiri..kulit gatal2 sbb kadar toksin dlm bdn yg tinggi..kdng rasa mcm pedih lulu hati..caranye snng je..bila skit jgn mkn ubat..tahan..muka bengkak bibir bengkak tu tahan xpun tuam ngan tuala panas...minum air bnyk2 bg toksin dlm bdn kuar..pastu sy gak guna detox foot pacth..n skrg alhamdulillah sy dh xkena dh bengkak2 n gatal2..cuba la ^^