Followers

Saturday, 10 September 2011

Memori

Ok,nak cite pasal terbakar...owh ye ape yang terbakar?ape yang terbakar?Of coz la rumah terbakar panggil bomba tu...Ape kena mengena nya?ape motif?ermm memang tak ada motif pun ekceli.

Hmm tetiba mama la yang start dulu..so aku pun cite la pasal pangsapuri kami yang lawa tu hmpir terbakar...Perghh amik ko rupa2 nya aku tak pnah cite kat mama pasal bnda ni..woo bnda besar ni…Sorry mama,tak nak bebankan fikiran mama..^_^Bila diingat balik memang klakar sungguh...ok,kejadian nya berlaku pada waktu malamRasa nya kalau tak salah time tu still exam rasa nya..Ok.pakai rasa-rasa je la kan?Kalau salah tak tahu..Mama marah aku sebab bnda serius pun aku ingat budak tu main-main.Hidup dan mati tu..Aku tengah mempertaruhkan nyawa kawan-kawan aku..Ok,aku menyesal sangat-sangat tak percaya kat budak tu..budak mane?ala budak bawah tu.Encik bawah umah tu...

Hmm kalau somethink terjadi memang aku akan menyesal sangat-sangat kat cik chenta@cik donut,cik melor,cik shot chem n juga kak syud..Mama cakap patutnya aku harus bersyukur at least ada juga org kol bgtau aku..Ok,awak thanx sebab dah bgtau saya..thanx ye awak.Saya ni memang tak reti bersyukur..Tapi alhamdllh nasib baik tak ada kemalangan jiwa dan raga yang berlaku kan?ALHAMDULILLAH..

Giler tengah sibuk nak exam,duk kat beranda dapat panggilan blok terbakar.Ye ke exam?tak bape hengat la.Mati-matian katak jugak lah encik bawah tu nak buat aku percaya..kesian aku tak ingat bape kali dia suh aku check kat bawah..suh check kat lif..Perghh giler ke aku nak check sorang2 gi kat lif dibuat nya terjumpa mat-mat bangla yang hensem dah tu ngan pakaian rumah tak terurus tu?Hnya check kat beranda je..tapi tak ada pape pun hujan renyai-renyai je...Naik juling air gak mata aku yang clear giler2 ni mencari bau asap or mencari sumber apiHahaha tak ada plak hidung aku terhidu bau asap,tak ada plak mata rabun ni ternmpak makhluk asing kaler oren+merah owh...Dah sah mamat ni nak main kelentong ngan aku ni...hahaErrr yang pelik tak kan la dah nak habis kedit die nak main kelentong ngn aku kan?Ok,sorry bape bnyak kdit awak habis?haha sorry tau..T_T

Akhirnya aku pun amik keputusan untuk percaya..niat nak gi check..dah tu memang btul2 ada kebakaran.Barulah kami dengar orang2 depan umah dah kuar kelam-kabut..nasib baik la cik shot sem n kak syud buka pintu terdetik hati nak buka nape la bising sangat kan?Aku pun yakinkan mereka yang rasa nya memang betul sebab aku baru dapat kol dari encik bawahPerghhh giler kelam kabut sume...Dah la time tu tgah serabut tak tahu nak pakai ape.Saat yang paling aku tak boleh lupa time nak yakinkan cik chenta yang tgah bersyampoo ni.

Ya Allah hnya Tuhan je yang tahu..boleh plak die relax je..alasan tgah syampoo..Aku dengan Cik Melor gigih gila kot bermati-matian,rasa nak guling-guling bagi Cik Chenta ni percaya..Or mugkin Cik Chenta tak percaya sebab aku ngn Cik Melor gelak2 nak nangis2 sebab ingat ktorg main2.Sampaikan aku nak kol encik bawah ni bagi die sndiri cakap ngn cik chenta.Rasanya time tu memang rojer rojer n out ngn encik bawah tu..sampaikan aku tak tahu ape yang aku cakap kot...

Kelakar nya time kalau lah boleh dirakam aksi sume orang time tu..n then tgok balik msti nak gelak guling-guling kan?keh keh.Aku plak memang pening2 lalat sambil tepuk2 dahi nak baring2 atas lantai,nak duduk smbil terduduk-duduk.Ktorg tak main2 tapi dah buntu sangat-sangat sebab tu buat aksi luar kawalan dengan ketuk pintu..Ketuk pintu pun still tak percaya..haha.Memang rasa nak terjah je pintu tu kot..tak fikir ape dah.Tak bermaksud yang bukan-bukan ok?Aku memang panik giler,gegabah giler mane nak yakinkan Cik Chenta mane nak jawab kol encik bawah ni

Wooo giler serabut pale aku time tu.Encik bawah ni menensionkan pale aku plak dengan soalan killer "Awak kat mane?dah kuar belum?sume orang dah kuar.Tinggal awak ngn housemate awak je.."Perghhh tak tahu ke time tu aku tgah bertarung untuk mnyelamatkan nyawa bersama-sama..keh keh.Aku ulang balik ayat  encik bawah yang sume orang dah turun tinggal ktorang je..muka sume muka cuak je baru lepas habis termakan cuka 99 botol..hahaha

Akhirnya kami berjaya juga keluar..terlihat lah mak cik yang penuh ngn barang digalas mcm nk gi mane entah.Ok respect mak cik tu walau dalam keadaan camtu still bijak berfikir..Sedangkan kami ape?kuar sehelai sepinggang..aku nye dengan notes anatomy kot entah ke mane notes aku yang aku pegang time dapat kol dari encik  bawah tu..Yang lain plak tak terfikir plak nak bawa barang berharaga such as duit and laptop..Fulamak kaya giler la kita sume kan keluar tinggal macam tu je..Ni tak bawa diri je.Tup-tup baru je nak hampiri lif tgok2 sume orang dah naik atas balik..

Perghhh buang karen aje la..buang tenaga tul la...rasa macam nak cubit-cubit nak gigit-gigit je encik bawah tu..rasa nak bagi bom atom je tau..hahahaPas2 besok nya dapat la khabar sebenar memang betul ada kebakaran sebab rumah tu tak ada letrik..So dorang hidupkan lilin..so lilin lah punca nya..
Banyak lagi kenangan kita sume ekceli kan?hehe..T_T



No comments: